dimecres, de maig 11, 2011

Desmuntant rumors contra la immigració. Article de Guillem Riba, des d'Ulldecona.

Feia temps que volia escriure un article que contrarestés amb dades alguns dels rumors que circulen per la nostra societat sobre la immigració i que tantes discussions mos costen als que creiem que la immigració és un fet social, cultural i econòmic positiu per a la nostra societat. Vaig estar buscant informació sobre rumors relacionats amb la immigració i vaig adonar-me que ja fa anys que hi ha estudis que desmunten amb dades objectives moltes de les mentides que col·loquen a la població immigrada al centre de tots els mals de la nostra societat. Tot i això, els rumors, immunes a tota informació racional i comprovable, seguixen escampant-se com la pólvora per la nostra societat i com la pólvora mateix creen incendis (encesos per una classe política irresponsable i manipuladora) on hauria d'haver-hi convivència i respecte. Finalment, m'he decidit a escriure per la indignació que m'han provocat uns cartells electorals de PxC que deien: "primer els de casa" "per un millor control de la immigració". Què vol dir primers els de casa? Este partit (i no és l'únic) està fent de la mentida i l'odi a l'altre la seua arma electoral, el que més m'ha indignat ha sigut imaginar el que deuen pensar els immigrants i fills de la immigració al veure estos missatges. Jo personalment ho tinc clar, casa meva és casa de tots menys de qui fomenta l'odi i la discriminació.
Estadisticas Gratis