dimecres, d’octubre 21, 2009

Què ha de fer Tortosa amb els alumnes amb necessitats educatives? | Xavier Rodríguez

Article d'opinó de Xavi Rodríguez,
professor i membre del Casal Popular Panxampla


La desigual distribució de l’alumnat immigrant a Tortosa, és la millor per al futur de la ciutat? Fa anys, a Vic, es van fer algunes preguntes semblants i pensaren que calia canviar algunes coses. D’aquestes reflexions va nàixer el conegut “model Vic”. Aquest proper dissabte, 24 d’octubre, a les 11.00 hores i a la biblioteca Marcel·lí Domingo (i no a l’auditori com estava previst inicialment), el mestre Ramon Sitjà (ex alcalde de Manlleu i ex director del CEIP Andersen de Vic) ens explicarà com i per què, a Vic, decidiren tancar una escola de primària amb vora un 90% d’immigrants i repartir l’alumnat immigrant equitativament entre els centres restants (tant públics com concertats).

Si bé Vic i Tortosa tenen moltes diferències, coincideixen en població (Vic té 38.964 habitants i 35.734 Tortosa) i en un percentatge oficial d’immigració del 23% (semblant al nostre). I com a Tortosa, hi havia dos col·legis públics amb un percentatge altíssim d’alumnat immigrant. Amb aquest panorama, a Vic es va apostar per repartir la població escolar immigrant equitativament entre els centres públics amb la participació de l’escola concertada. Evidentment, cada ciutat ha de tenir el seu model propi adaptat a les seues característiques, però parlar del model Vic és una bona excusa per qüestionar el desigual repartiment de l’alumnat que més atenció a la diversitat presenta, l’immigrant.

llegir més...
Estadisticas Gratis